Informatie bestellen

Bestellen bij Juwelier Schute

Veilig en vertrouwd!

Op de website van Juwelier Schute heeft u verschillende manieren om bestelling te plaatsen, een artikel te reserveren of een afspraak te maken. Alle aangeboden artikelen kunt u online bestellen, welke thuis bij u worden bezorgd.


Uiteraard begrijpen wij heel goed als u één of meerdere artikelen eerst in het echt zou willen zien. Dan kunt u één of meerdere artikelen vrijblijvend reserveren, zodat u deze op een door u gewenst moment in de winkel kunt komen bekijken. Op dat moment heeft u direct de gelegenheid om al uw vragen te stellen aan één van onze productspecialisten.



Onderstaand vindt u de verschillende stappen om een artikelen online te bestellen:



Het gewenste artikel(en) gevonden die u zocht? In een paar eenvoudige stappen ontvangt u al de artikelen in huis. De onderstaande informatie helpt u eenvoudig om de bestelling succesvol af te ronden.



Stap 1: winkelmand


Plaats uw artikel(en) in uw winkelmand. Wanneer u een artikel met gravure besteld, krijgt u de mogelijkheid alle wensen aan te geven en de gravuretekst te noteren. Deze gegevens ziet u ook terug in uw winkelmand.



Stap 2: gegevens


Vul uw persoonlijke gegevens in (wanneer u al ingelogd bent, slaat u deze stap over). Bij de volgende stap kunt u alle ingevulde gegevens nogmaals controleren.



Stap 3: bezorgen


Kies wat u het beste uitkomt: bezorgen of ophalen. Bij bezorgen kiest u een bezorgmoment op het gewenste adres. Kies één van de winkels om uw bestelling op te halen en stel al uw vragen en ontvang al ons advies bij uw aankoop. Achteraf uw bezorgafspraak wijzigen? Neem contact op met de klantenservice om dit te regelen.



Stap 4: betalen


Kies een betaalwijze: iDEAL, V-Pay, Mastercard, Maestro, Visa, American Express enBetaalverzoek via bank. 



Op de factuur staat voor welke betaalwijze u hebt gekozen.  Deze krijgt u meegestuurd.



Een bedrijfsbestelling plaatsen?



Zakelijk aankopen zijn mogelijk. Levering met facturen voorzien van uitsplitsing BTW en speciale wensen voor bedrijven kunnen worden uitgevoerd. Voor verdere informatie, vraag het onze klantenservice.

Uw bestelling kunt u volgen via het track-and-trace nummer dat wij u geven. Dit track-and-trace nummer krijgt u per e-mail, zodra het pakket met de koerier mee is.

Voor 16:00 besteld, morgen in huis op werkdagen. (wij zijn afhankelijk van de snelheid van de pakketdienst - exclusief graveerwerken deze moet voor 14:00 besteld worden).

Onze werkdagen zijn van dinsdag tot en met zaterdag.




Bezorgmethode en kosten


Bezorgen per PostNL :   Boven de €100,- gratis, anders €4,95


Ophalen in  de winkel: Gratis


Ophalen PostNL pakketpunt:  €4,95


 



Wanneer u uw pakket op een bepaald moment op een specifieke locatie bezorgd wilt hebben behoort dit tot de mogelijkheden. Middels PostNL kunnen wij zorgdragen voor een bezorging op afspraak. Door deze extra service ontvangt u exact op het gewenste moment uw pakketje.



Bezorging op afspraak door PostNL 7,95

Wilt u weten waar uw pakket is? 



Middels de link in de Track & Trace e-mail kunt u de bezorging volgen. Hierin vindt u de informatie op welke dag en in welk tijdvak de bezorger langskomt. 



Mocht u vragen hebben kunt altijd onze klantenservice raadplegen.

Wenst u dat één van onze specialisten u het artikel overhandigt? Dit is mogelijk wanneer u uw bestelling ophaalt in onze winkel. 


Bij een bestelling dat in de winkel opgehaald wordt, zullen wij u bellen of een bericht sturen wanneer het klaar ligt. U hoeft dan geen afspraak te maken en kunt u binnenlopen wanneer het u uitkomt.



Gewenste vragen kunnen worden gesteld en het nodige advies zal nog worden gegeven. Uiteraard pakken wij uw bestelling in tijdens uw bezoek, zodat u het sierlijk mee naar huis kan nemen.

Veilig en betrouwbaar winkelen kan bij Juwelier Schute. Zowel online als in onze fysieke winkel doen wij er alles aan om deze betrouwbaarheid en veiligheid te garanderen. Zo maken wij gebruik van een beveiligde internetverbinding, zijn wij Hofleverancier en investeren wij in onze inhoudelijke kennis en kunde.



Bescherming persoonlijke gegevens



Hoe kunt u zien dat de verbinding veilig is en uw persoonlijke gegevens beschermd worden? De URL begint altijd met https:// in plaats van het normale http://. De extra letter ‘s’ staat voor secure (veilig) en daarnaast ziet u een klein slotje in de adresbalk in een groene kleur. U ziet dus altijd een URL met de volgende structuur: https://www.juwelierschute.nl.



Wij gaan dus zorgvuldig om met uw persoonlijke gegevens. Alle pagina’s, inclusief de pagina’s waarop u uw gegevens invult of bekijkt zijn dus goed beveiligd.



Certificaten



Gecertificeerd taxateur goud- en zilverwerken & Edelsteenkundige F.G.A.


Gecertificeerd taxateur goud- en zilverwerken


Voor advies, verkoop, inkoop, reparaties en al onze overige activiteiten is vakkennis nodig. Om hier extra zekerheid in te bieden behoort de heer T. Schute tot één van de ongeveer vijftig specialistische taxateurs binnen zijn vakgebied. Na een jarenlange studie mag de heer T. Schute zich beëdigd en gecertificeerd taxateur goud- en zilverwerken noemen volgens Hobeon SKO. Dit betekend dat de heer T. Schute deel uit maakt van de “Orde van beëdigde taxateurs van goud- en zilverwerken”. Dit staat garant voor kwalitatief hoogstaande en algemeen erkende taxaties. Door de opgebouwde kennis en ervaring in de afgelopen 140 jaar, kan ieder voorwerp of sieraad worden omschreven en valt er veel waardevolle informatie te achterhalen. De officiële taxatierapporten worden o.a. gebruikt door verzekeraars en rapporten voor onderlinge verdeling kunnen ook worden opgesteld.



Edelsteenkundige F.G.A.


Aangezien kennis van enorm belang is is de heer T. Schute beiden afgestudeerd Edelsteenkundige F.G.A. Dit is een internationaal erkende graad in de edelsteenkunde. F.G.A. staat voor Fellow of the Gemmological Association of Great Britain. Deze gewaardeerde titel garandeert een hoog kennisniveau over allerlei edelstenen en parels. Hierdoor kunnen alle edelstenen en parels op echtheid en kwaliteit worden beoordeeld. Op deze wijze waarborgen wij de betrouwbaarheid van elke taxatie van edelstenen en parels of van te koop aangeboden sieraden.



Federatie Goud en Zilver


De Federatie Goud en Zilver is een overkoepelende organisatie voor de Nederlandse Juweliers en Uurwerkenbranche (NJU) en de vereniging Goud- en Zilversmeden (VGZ). Zij behartigen de belangen voor de juweliers en de consument. Enerzijds zijn er de garanties die wij als juwelier u bieden over de kwalitatieve producten die worden aangeboden. Mocht er toch een geschil ontstaan, kan de klacht worden voorgelegd aan het Bemiddelingsbureau Sieraden en Uurwerken van de Federatie Goud en Zilver. Daarnaast vervult de Federatie Goud en Zilver een rol in het proces van het gebruik van conflictvrije diamanten. Het is voor u als klant belangrijk dat gecertificeerde diamanten verwerkt worden in de sieraden, deze worden door Juwelier Schute gebruikt. Dit geeft een extra garantie aan u als klant en accentueert de betrouwbaarheid van Juwelier Schute.



Phishing voorkomen


Wij adviseren u om uw klantnummer, wachtwoord en andere accountgegevens voor uzelf te houden. Daarnaast zullen wij nooit via de e-mail vragen om uw persoonlijke- of accountgegevens. E-mails die u niet vertrouwd adviseren wij te verwijderen uit uw mail en daarnaast kunt u altijd contact opnemen met onze klantenservice om navraag te doen of berichten vanuit ons zijn verstuurd. Hiermee kunt u voorkomen dat er fraude wordt gepleegd met internetbankieren, pinpassen, creditcards of uw identiteit. Meer informatie over phishing kunt u vinden op www.veiligbankieren.nl.

Wanneer u een bestelling wilt annuleren dient u telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice. Wanneer uw bestelling nog niet opgenomen is in het levertraject of deze daar nog uitgehaald kan worden, is het mogelijk de bestelling te annuleren. Wanneer dit niet het geval is kan u de ontvangen bestelling retourneren in één van onze winkels of toesturen naar het retouradres per PostNL.



Bestellingen van artikelen welke voorzien van een persoonlijke gravure kunnen niet worden geretourneerd. Een product is speciaal op wens gegraveerd en is daardoor niet meer verkoopbaar aan een andere klant. In overleg met de klantenservice kan gekeken worden welke oplossing er nog mogelijk is.


Indien onze graveur een aantoonbare fout heeft gemaakt, kan het artikel wel retour worden gestuurd en zal deze fout hersteld worden middels een nieuw product of een herstelde gravure. Eventuele extra kosten zullen door Juwelier Schute worden vergoed.



Als u per ongeluk een dubbele order heeft geplaatst, worden deze orders in de meeste gevallen bij ons gesignaleerd. Binnen 24 uur ontvangt u van ons bericht met de vraag of dit gecorrigeerd moet worden. Indien u dit bericht niet heeft ontvangen, mag u ervan uit gaan dat uw order tweemaal wordt geleverd. Wanneer dit onjuist is kunt u met spoed contact met ons opnemen om één order te annuleren of u kunt één order in zijn geheel terugsturen. Het aankoopbedrag van de producten zal dan op uw rekening worden teruggestort.

Het kan voorkomen dat een bestelling niet helemaal lukt. Het kan soms zijn dat er na een betaling het browser te snel wordt gesloten. 



Wij controleren alle bestellingen en nemen contact op, als er een bestelling niet goed door is gekomen. Zo kunt u er gerust van zijn, dat uw aankoop optijd in huis is.

Bestelling niet zichtbaar


Wanneer u een orderbevestiging heeft ontvangen, vragen wij u maximaal een halve dag te wachten, zodat een bestelling door een eventuele vertraging nog verwerkt kan worden. Wanneer er geen verandering is opgetreden vragen wij u contact op te nemen met onze klantenservice.


Heeft u geen orderbevestiging per e-mail ontvangen? Dan hebben wij uw bestelling helaas niet goed ontvangen. Wij willen u vragen de bestelling opnieuw te plaatsen. Wel al betaald? Wij storten uw geld binnen twee werkdagen terug.



Bestelling wel zichtbaar


Is uw bestelling zichtbaar en zou deze worden bezorgd door PostNL? Wellicht is er een vertraging opgetreden in de bestelling of heeft de bezorger het pakket niet kunnen bezorgen. Volg de bezorging via de Track & Trace code in uw orderbevestiging. Mocht er onduidelijkheid blijven bestaan en u overige vragen hebben, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Wij zullen alles voor u nagaan en helderheid verschaffen.

Wij doen er alles aan om uw bestelling in alle volledigheid en zo snel mogelijk te bezorgen. Nu kan het zijn dat dit niet helemaal verloopt zoals we wensen. De volgende scenario’s kunnen van toepassing zijn:



PostNL is niet langsgekomen



Wanneer er in uw account staat dat de bestelling is verzonden, kunt middels de Track & Trace code zien wanneer PostNL nogmaals langskomt. Wanneer de getoonde informatie onduidelijk of niet toereikend is kunt contact opnemen met onze klantenservice, zodat wij voor u het probleem in kaart kunnen brengen en oplossen.



Mijn bestelling in incompleet


Wanneer uw bestelling incompleet is of onverhoopt beschadigingen heeft of gebreken vertoont, kunt u verschillende dingen doen en dragen wij er zorg voor dat dit zo spoedig mogelijk wordt opgelost.


Artikelen die onverhoopt beschadigd zijn of gebreken vertonen in het gebruik, kunt u retourneren naar ons retouradres of afleveren in  onze winkel. Een nieuw artikel wordt u toegestuurd of een passende oplossing in ons atelier zal met u worden besproken. Uiteraard zullen wij de gemaakte verzendkosten vergoeden of u een verzendetiket toesturen.


Wanneer u het artikel langer dan 30 dagen geleden heeft gekocht, kunt u contact opnemen met onze klantenservice via het telefoonnummer 073-521 88 71



Artikel niet ontvangen


Er kunnen meerdere redenen zijn waardoor u een artikel niet ontvangen heeft. Uiteraard streven wij ernaar om altijd een volledige bestelling te leveren. Om de oorzaak te achterhalen, kunt u contact opnemen met de klantenservice of via 073-521 88 71

Share by: