Klantenservice

Hieronder kunt u alle informatie vinden, die u zoekt. Mocht u nog andere vragen hebben, dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

Bestellen

  • Bestelling plaatsen

    Op de website van Juwelier Schute heeft u verschillende manieren om bestelling te plaatsen, een artikel te reserveren of een afspraak te maken. Alle aangeboden artikelen kunt u online bestellen, welke thuis bij u worden bezorgd.

    Uiteraard begrijpen wij heel goed als u één of meerdere artikelen eerst in het echt zou willen zien. Dan kunt u één of meerdere artikelen vrijblijvend reserveren, zodat u deze op een door u gewenst moment in de winkel kunt komen bekijken. Op dat moment heeft u direct de gelegenheid om al uw vragen te stellen aan één van onze productspecialisten.


    Onderstaand vindt u de verschillende stappen om een artikelen online te bestellen:


    Het gewenste artikel(en) gevonden die u zocht? In een paar eenvoudige stappen ontvangt u al de artikelen in huis. De onderstaande informatie helpt u eenvoudig om de bestelling succesvol af te ronden.


    Stap 1: winkelmand

    Plaats uw artikel(en) in uw winkelmand. Wanneer u een artikel met gravure besteld, krijgt u de mogelijkheid alle wensen aan te geven en de gravuretekst te noteren. Deze gegevens ziet u ook terug in uw winkelmand.


    Stap 2: gegevens

    Vul uw persoonlijke gegevens in (wanneer u al ingelogd bent, slaat u deze stap over). Bij de volgende stap kunt u alle ingevulde gegevens nogmaals controleren.


    Stap 3: bezorgen

    Kies wat u het beste uitkomt: bezorgen of ophalen. Bij bezorgen kiest u een bezorgmoment op het gewenste adres. Kies één van de winkels om uw bestelling op te halen en stel al uw vragen en ontvang al ons advies bij uw aankoop. Achteraf uw bezorgafspraak wijzigen? Neem contact op met de klantenservice om dit te regelen.


    Stap 4: betalen

    Kies een betaalwijze: iDEAL, V-Pay, Mastercard, Maestro, Visa, American Express enBetaalverzoek via bank. 


    Op de factuur staat voor welke betaalwijze u hebt gekozen.  Deze krijgt u meegestuurd.


    Een bedrijfsbestelling plaatsen?


    Zakelijk aankopen zijn mogelijk. Levering met facturen voorzien van uitsplitsing BTW en speciale wensen voor bedrijven kunnen worden uitgevoerd. Voor verdere informatie, vraag het onze klantenservice.

  • Bestelling volgen

    Uw bestelling kunt u volgen via het track-and-trace nummer dat wij u geven. Dit track-and-trace nummer krijgt u per e-mail, zodra het pakket met de koerier mee is.

  • Bestelling annuleren

    Wanneer u een bestelling wilt annuleren dient u telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice. Wanneer uw bestelling nog niet opgenomen is in het levertraject of deze daar nog uitgehaald kan worden, is het mogelijk de bestelling te annuleren. Wanneer dit niet het geval is kan u de ontvangen bestelling retourneren in één van onze winkels of toesturen naar het retouradres per PostNL.


    Bestellingen van artikelen welke voorzien van een persoonlijke gravure kunnen niet worden geretourneerd. Een product is speciaal op wens gegraveerd en is daardoor niet meer verkoopbaar aan een andere klant. In overleg met de klantenservice kan gekeken worden welke oplossing er nog mogelijk is.

    Indien onze graveur een aantoonbare fout heeft gemaakt, kan het artikel wel retour worden gestuurd en zal deze fout hersteld worden middels een nieuw product of een herstelde gravure. Eventuele extra kosten zullen door Juwelier Schute worden vergoed.


    Als u per ongeluk een dubbele order heeft geplaatst, worden deze orders in de meeste gevallen bij ons gesignaleerd. Binnen 24 uur ontvangt u van ons bericht met de vraag of dit gecorrigeerd moet worden. Indien u dit bericht niet heeft ontvangen, mag u ervan uit gaan dat uw order tweemaal wordt geleverd. Wanneer dit onjuist is kunt u met spoed contact met ons opnemen om één order te annuleren of u kunt één order in zijn geheel terugsturen. Het aankoopbedrag van de producten zal dan op uw rekening worden teruggestort.

  • Bestelling niet gelukt

    Het kan voorkomen dat een bestelling niet helemaal lukt. Het kan soms zijn dat er na een betaling het browser te snel wordt gesloten. 


    Wij controleren alle bestellingen en nemen contact op, als er een bestelling niet goed door is gekomen. Zo kunt u er gerust van zijn, dat uw aankoop optijd in huis is.

  • Bestelling niet ontvangen

    Bestelling niet zichtbaar


    Wanneer u een orderbevestiging heeft ontvangen, vragen wij u maximaal een halve dag te wachten, zodat een bestelling door een eventuele vertraging nog verwerkt kan worden. Wanneer er geen verandering is opgetreden vragen wij u contact op te nemen met onze klantenservice.


    Heeft u geen orderbevestiging per e-mail ontvangen? Dan hebben wij uw bestelling helaas niet goed ontvangen. Wij willen u vragen de bestelling opnieuw te plaatsen. Wel al betaald? Wij storten uw geld binnen twee werkdagen terug.


    Bestelling wel zichtbaar


    Is uw bestelling zichtbaar en zou deze worden bezorgd door PostNL? Wellicht is er een vertraging opgetreden in de bestelling of heeft de bezorger het pakket niet kunnen bezorgen. Volg de bezorging via de Track & Trace code in uw orderbevestiging. Mocht er onduidelijkheid blijven bestaan en u overige vragen hebben, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Wij zullen alles voor u nagaan en helderheid verschaffen.


  • Bezorgkosten

    Binnenland


    Alle bestellingen van Juwelier Schute worden met gerenommeerde postorder / transport bedrijven verstuurd. Bij een bestelling vanaf 100,- is de bezorging gratis

    Voor bestellingen met een waarde onder de 100,- betaalt u 5,- bezorgkosten. Wij maken zoveel mogelijk gebruik van verzekerde en aangetekende verzending. Op deze manier is uw bestelling verzekerd tegen diefstal of vermissing. Tevens kunt u ten alle tijden de status van uw pakket bekijken en inzien wanneer de bezorger bij het bezorgadres langskomt.


    Buitenland


    Wereldwijd bestellen klanten onze producten en wij doen er alles aan om het pakket zo snel en veilig mogelijk op het juiste adres af te laten leveren. De bezorgkosten kunnen verschillen per land. In het onderstaande overzicht ziet u de bezorgkosten per land. Wanneer er gedurende de verzending vertraging is ontstaan, wordt u hiervan per e-mail op de hoogte gehouden.


    Internationale verzendkosten

  • Voorraadinformatie

    Bij Juwelier Schute is alles wat wij op de website hebben staan, ook fysiek in de winkel aanwezig. Elke dag komen er producten bij en worden er producten verkocht. Hierdoor is de selectie is gevarieerd.


    Aan de getoonde voorraadinformatie kunnen geen rechten worden ontleend. Uiteraard streven wij ernaar dit naar de realiteit te tonen. Voor onze artikelen kunt u een vrijblijvend verzoek tot reservering indienen. Middels het reserveren van één of meerdere artikelen tegelijk heeft u de mogelijkheid deze te bekijken, te passen en aan te schaffen in één van onze winkels. Op het moment van reserveren zit u nergens aan vast, het is geheel vrijblijvend en het annuleren van uw reservering is mogelijk. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice. Zij kunnen uw reservering omzetten in een online aankoop of de reservering annuleren.

  • Veilig winkelen

    Veilig en betrouwbaar winkelen kan bij Juwelier Schute. Zowel online als in onze fysieke winkel doen wij er alles aan om deze betrouwbaarheid en veiligheid te garanderen. Zo maken wij gebruik van een beveiligde internetverbinding, zijn wij Hofleverancier en investeren wij in onze inhoudelijke kennis en kunde.


    Bescherming persoonlijke gegevens


    Hoe kunt u zien dat de verbinding veilig is en uw persoonlijke gegevens beschermd worden? De URL begint altijd met https:// in plaats van het normale http://. De extra letter ‘s’ staat voor secure (veilig) en daarnaast ziet u een klein slotje in de adresbalk in een groene kleur. U ziet dus altijd een URL met de volgende structuur: https://www.juwelierschute.nl.


    Wij gaan dus zorgvuldig om met uw persoonlijke gegevens. Alle pagina’s, inclusief de pagina’s waarop u uw gegevens invult of bekijkt zijn dus goed beveiligd.


    Certificaten


    Gecertificeerd taxateur goud- en zilverwerken & Edelsteenkundige F.G.A.

    Gecertificeerd taxateur goud- en zilverwerken

    Voor advies, verkoop, inkoop, reparaties en al onze overige activiteiten is vakkennis nodig. Om hier extra zekerheid in te bieden behoort de heer T. Schute tot één van de ongeveer vijftig specialistische taxateurs binnen zijn vakgebied. Na een jarenlange studie mag de heer T. Schute zich beëdigd en gecertificeerd taxateur goud- en zilverwerken noemen volgens Hobeon SKO. Dit betekend dat de heer T. Schute deel uit maakt van de “Orde van beëdigde taxateurs van goud- en zilverwerken”. Dit staat garant voor kwalitatief hoogstaande en algemeen erkende taxaties. Door de opgebouwde kennis en ervaring in de afgelopen 140 jaar, kan ieder voorwerp of sieraad worden omschreven en valt er veel waardevolle informatie te achterhalen. De officiële taxatierapporten worden o.a. gebruikt door verzekeraars en rapporten voor onderlinge verdeling kunnen ook worden opgesteld.


    Edelsteenkundige F.G.A.

    Aangezien kennis van enorm belang is is de heer T. Schute beiden afgestudeerd Edelsteenkundige F.G.A. Dit is een internationaal erkende graad in de edelsteenkunde. F.G.A. staat voor Fellow of the Gemmological Association of Great Britain. Deze gewaardeerde titel garandeert een hoog kennisniveau over allerlei edelstenen en parels. Hierdoor kunnen alle edelstenen en parels op echtheid en kwaliteit worden beoordeeld. Op deze wijze waarborgen wij de betrouwbaarheid van elke taxatie van edelstenen en parels of van te koop aangeboden sieraden.


    Federatie Goud en Zilver

    De Federatie Goud en Zilver is een overkoepelende organisatie voor de Nederlandse Juweliers en Uurwerkenbranche (NJU) en de vereniging Goud- en Zilversmeden (VGZ). Zij behartigen de belangen voor de juweliers en de consument. Enerzijds zijn er de garanties die wij als juwelier u bieden over de kwalitatieve producten die worden aangeboden. Mocht er toch een geschil ontstaan, kan de klacht worden voorgelegd aan het Bemiddelingsbureau Sieraden en Uurwerken van de Federatie Goud en Zilver. Daarnaast vervult de Federatie Goud en Zilver een rol in het proces van het gebruik van conflictvrije diamanten. Het is voor u als klant belangrijk dat gecertificeerde diamanten verwerkt worden in de sieraden, deze worden door Juwelier Schute gebruikt. Dit geeft een extra garantie aan u als klant en accentueert de betrouwbaarheid van Juwelier Schute.



    Phishing voorkomen


    Wij adviseren u om uw klantnummer, wachtwoord en andere accountgegevens voor uzelf te houden. Daarnaast zullen wij nooit via de e-mail vragen om uw persoonlijke- of accountgegevens. E-mails die u niet vertrouwd adviseren wij te verwijderen uit uw mail en daarnaast kunt u altijd contact opnemen met onze klantenservice om navraag te doen of berichten vanuit ons zijn verstuurd. Hiermee kunt u voorkomen dat er fraude wordt gepleegd met internetbankieren, pinpassen, creditcards of uw identiteit. Meer informatie over phishing kunt u vinden op www.veiligbankieren.nl.

Bezorgen & Ophalen

  • Levertijd & bezorgtijden

    Voor 16:00 besteld, morgen in huis op werkdagen. (wij zijn afhankelijk van de snelheid van de pakketdienst - exclusief graveerwerken deze moet voor 14:00 besteld worden).

    Onze werkdagen zijn van dinsdag tot en met zaterdag.


    Bestellingen vanaf €100,- worden gratis binnen Nederland bij u bezorgd. Buiten de Nederlandse landsgrenzen brengen wij altijd verzendkosten in rekening. 


    De levertijden kunnen afwijken van onze normale levertijden wanneer er een speciaal voor u gemaakt artikel wordt geleverd, een artikel met een gravure wordt geleverd of wanneer het artikel moet worden besteld. Bestellingen met een machinale gravure proberen wij dezelfde dag nog te versturen. Wanneer u gekozen heeft voor een handgravure dient u wegens dit ambachtelijke proces rekening te houden een levertijd van 3 tot 6 weken. Op deze manier realiseren wij het mooiste resultaat van dit persoonlijk gemaakte artikel.


    Wanneer er gedurende het leveringsproces vertragingen optreden zullen wij u hier per e-mail van op de hoogte brengen. Tevens zullen wij er alles aan doen om het pakket zo spoedig mogelijk bij u te laten bezorgen.

  • Bezorgmethodes

    U kunt uw bestelling op onze webshop op diverse manieren en momenten laten bezorgen in Nederland. Voor 16:00 besteld, morgen in huis op werkdagen. (wij zijn afhankelijk van de snelheid van de pakketdienst - exclusief graveerwerken deze moet voor 14:00 besteld worden).

    Onze werkdagen zijn van dinsdag tot en met zaterdag.


    Bezorgmethode en kosten

    Bezorgen per PostNL :   Boven de €100,- gratis, anders €4,95

    Ophalen in  de winkel: Gratis

    Ophalen PostNL pakketpunt:  €4,95

     


    Wanneer u uw pakket op een bepaald moment op een specifieke locatie bezorgd wilt hebben behoort dit tot de mogelijkheden. Middels PostNL kunnen wij zorgdragen voor een bezorging op afspraak. Door deze extra service ontvangt u exact op het gewenste moment uw pakketje.


    Bezorging op afspraak door PostNL 7,95



    Track-and-trace

    Wij zullen u altijd op de hoogte stellen over de verzending van uw aankoop. Dit doen wij doormiddel van de track-and-trace code te versturen per e-mail.



    Ophalen van uw bestelling


    Wenst u dat één van onze specialisten u het artikel overhandigt? Dit is mogelijk wanneer u uw bestelling ophaalt in onze winkel. 

    Bij een bestelling dat in de winkel opgehaald wordt, zullen wij u bellen of een bericht sturen wanneer het klaar ligt. U hoeft dan geen afspraak te maken en kunt u binnenlopen wanneer het u uitkomt.


    Gewenste vragen kunnen worden gesteld en het nodige advies zal nog worden gegeven. Uiteraard pakken wij uw bestelling in tijdens uw bezoek, zodat u het sierlijk mee naar huis kan nemen.

  • Bezorgafspraak wijzigen

    Komt de bezorging op het huidige moment en komt een tweede bezorgingsmoment ook niet goed uit, neem dan contact op met de klantenservice om uw bezorgafspraak te wijzigen.


    Mocht de bezorger al onderweg zijn, kunt altijd zelf of via ons de klantenservice van PostNL bereiken om uw bezorging te wijzigen.

  • Zelf pakket ophalen

    U heeft de mogelijkheid uw pakket op diverse plaatsen op te halen. Op deze manier kunt u op een geschikt moment het pakketje en daarmee de bestelde artikelen in ontvangst nemen.


    Winkel


    Allereerst kunt u altijd  de bestelling ophalen in onze winkel. Op deze manier kunt u het artikel nog eens van dichtbij bekijken, al uw vragen stellen en het gewenste advies ontvangen.


    PostNL pakketpunt


    Wanneer u heeft aangegeven het pakket liever op te halen bij een PostNL pakketpunt dan kunt u deze de volgende dag op het betreffende punt ophalen. Let op: Openingstijden van het betreffende punt zijn van toepassing. Middels de toegestuurde Track & Trace code kunt u inzien wanneer het pakketje op het pakketpunt klaarligt om in ontvangst genomen te worden.

  • Pakket volgen

    Wilt u weten waar uw pakket is? 


    Middels de link in de Track & Trace e-mail kunt u de bezorging volgen. Hierin vindt u de informatie op welke dag en in welk tijdvak de bezorger langskomt. 


    Mocht u vragen hebben kunt altijd onze klantenservice raadplegen.

  • Bestelling niet bezorgd / incompleet

    Wij doen er alles aan om uw bestelling in alle volledigheid en zo snel mogelijk te bezorgen. Nu kan het zijn dat dit niet helemaal verloopt zoals we wensen. De volgende scenario’s kunnen van toepassing zijn:


    PostNL is niet langsgekomen


    Wanneer er in uw account staat dat de bestelling is verzonden, kunt middels de Track & Trace code zien wanneer PostNL nogmaals langskomt. Wanneer de getoonde informatie onduidelijk of niet toereikend is kunt contact opnemen met onze klantenservice, zodat wij voor u het probleem in kaart kunnen brengen en oplossen.


    Mijn bestelling in incompleet


    Wanneer uw bestelling incompleet is of onverhoopt beschadigingen heeft of gebreken vertoont, kunt u verschillende dingen doen en dragen wij er zorg voor dat dit zo spoedig mogelijk wordt opgelost.


    Artikelen die onverhoopt beschadigd zijn of gebreken vertonen in het gebruik, kunt u retourneren naar ons retouradres of afleveren in  onze winkel. Een nieuw artikel wordt u toegestuurd of een passende oplossing in ons atelier zal met u worden besproken. Uiteraard zullen wij de gemaakte verzendkosten vergoeden of u een verzendetiket toesturen.


    Wanneer u het artikel langer dan 30 dagen geleden heeft gekocht, kunt u contact opnemen met onze klantenservice via het telefoonnummer 073-521 88 71


    Artikel niet ontvangen


    Er kunnen meerdere redenen zijn waardoor u een artikel niet ontvangen heeft. Uiteraard streven wij ernaar om altijd een volledige bestelling te leveren. Om de oorzaak te achterhalen, kunt u contact opnemen met de klantenservice of via 073-521 88 71

  • Niet thuis bij bezorging

    Bent u niet thuis terwijl de bezorger bij u op de stoep staat? Geen zorgen, de bezorger zal een notitie achter laten dat hij de volgende dag het nog een keer probeert of dat hij het naar een ophaalpunt bij u in de buurt bezorgt.

Betalen

  • Betaalmethodes

    iDEAL:


    Met iDEAL kunt u een order vooruitbetalen. Met alle vertegenwoordigde banken kunt u uw bestelling voldoen, waarna wij de bestelling in behandeling nemen en deze zo snel mogelijk verwerken en bij u thuis laten bezorgen.


    Creditcard/Visa/

    American Express/Mastercard/V-Pay:


    Wanneer u met creditcard wenst te betalen dient u het creditcardnummer, de vervaldatum, de CID/VIC-code (deze kunt u vinden op de achterzijde van de creditcard) en een eventueel extra wachtwoord in te vullen.


    Cadeaukaart van Juwelier Schute:


    Aankopen kunnen in de fysieke winkel worden gedaan middels inlevering van onze cadeaukaart. Het bedrag ontvangen als cadeau of bij inlevering van oud goud of zilver zijn onbeperkt geldig en ook in delen te besteden.


    Betaalverzoek via bank:

    Mocht u willen betalen en het via de website niet lukken, dan kunt u altijd contact met ons opnemen. Wij kunnen dan via Whatsapp een betaalverzoek naar u verzenden. Wij zullen nooit zomaar een betaalverzoek verzenden, dit is altijd in overleg met u.


    Maestro:

    Maestro is een debet kaart waarmee u online betaling kan doen.

  • Betaling niet verwerkt

    Heeft u betaald, maar is deze betaling niet verwerkt in uw account? Dan willen wij u vragen op een betaalbewijs (kopie bankafschrift) te mailen naar info@juwelierschute.nl. Dan gaan wij dit voor u oplossen. U mag ons dit ook toesturen op het onderstaande adres:


    Schute (geen juwelier i.v.m. veiligheid)

    Achter de Driesprong 1

    5241TK Rosmalen

  • Kortingscodes & cadeaubonnen

    Kortingscodes:


    In de kassa van onze online winkel kunt in de eerste stap uw kortingscode invullen, waarna de korting direct wordt verrekend op het totaalbedrag van uw bestelling. Mocht een kortingscode niet werken en is deze nog niet gebruikt, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice.


    De kortingscode is niet van toepassing op de eventuele verzendkosten.


    Cadeaubon:


    De cadeaubonnen van Juwelier Schute kunnen alleen fysiek worden ingeleverd bij een aankoop van een artikel. Momenteel is het nog niet mogelijk om een cadeaubon online in te leveren. Wel kan een fysieke cadeaubon omgezet worden naar een kortingscode, zodat deze online kan worden ingewisseld. U kunt uw cadeaubon, na contact met onze klantenservice, opsturen naar het onderstaande adres:


    Schute (geen juwelier i.v.m. veiligheid)

    Achter de Driesprong 1

    5241TK Rosmalen

  • Terugstorting bij retour

    Wanneer u een bestelling of een deel hiervan retour stuurt, handelen wij deze retournering ook financieel zo spoedig mogelijk af. Per betalingsmethode verschilt de procedure van terugbetaling. De geldteruggave verloopt op basis van betaalwijze.


    Creditcard: het aankoopbedrag wordt automatisch teruggestort op uw creditcardrekening. Het ontvangst van het aankoopbedrag zal in binnen standaard termijn van uw creditcard maatschappij worden teruggestort.


    iDEAL: het aankoopbedrag wordt automatisch teruggestort op uw betreffende rekening. Het aankoopbedrag wordt binnen 2 tot 3 werkdagen teruggestort op uw rekening.


    Vooruitbetaling: het aankoopbedrag welke middels vooruitbetaling is voldaan zal in zijn volledigheid worden teruggestort naar het rekeningnummer waarmee de betaling is voldaan. Na bevestiging zal het aankoopbedrag binnen 2 tot 3 werkdagen worden teruggestort op uw rekening.


    Cadeaukaart Juwelier Schute: u ontvangt dit bedrag terug in vorm van een cadeaukaart. Indien gewenst kan dit een digitaal besteedbare variant wezen of een variant die in te wisselen is in onze winkel. Wij geven geen geld terug op een cadeaukaart.

  • Betaling vanuit het buitenland

    Veel klanten bestellen onze producten of maken gebruik van onze services vanuit het buitenland. Op het moment hebben wij één betalingsmogelijkheid dat wat kan worden gebruikt om een bestelling af te ronden. Dit is via Creditcard. Wanneer u problemen ervaart met het betalen vanuit het buitenland, vragen wij u contact op te nemen met onze klantenservice zodat wij het probleem voor u kunnen verhelpen.

  • Fraudecheck

    Juwelier Schute controleert steekproefsgewijs bestellingen met een hoge bestelwaarde. Wij voeren deze controles uit om de veiligheid van uw betaling te kunnen blijven garanderen en om misbruik en fraude te voorkomen.

Winkel

  • Locatie & openingstijden

    U vindt hier onze locatie en de verschillende openingstijden. U bent van harte welkom!


    Telefoon: 073-521 88 71

    Mail: info@juwelierschute.nl

    Whatsapp: 06-248 10 773 

    Adres: 

    Achter de Driesprong 1

    5241TK Rosmalen

    NEDERLAND


    Openingstijden

    Maandag GESLOTEN

    Dinsdag 09:30-18:00

    Woensdag 09:30-18:00

    Donderdag 09:30-18:00

    Vrijdag 09:30-18:00

    Zaterdag 09:30-17:00

    Zondag GESLOTEN

  • Bereikbaarheid

    Juwelier Schute bevind zich in het centrum van Rosmalen. 


    Parkeren kan gemakkelijk om de hoek op één van de ruime parkeerplaatsen van het centrum. Let er wel op dat deze parkeerplaatsen blauwe zones (2uur parkeren) zijn.


    Rosmalen is tevens met de bus bereikbaar en heeft een treinstation op 15 minuten loop afstand.


    Komt u met de fiets? tegenover de winkel zijn verschillende fietsenrekken, waar u uw fiets kan plaatsen.

Retourneren & Ruilen

  • Retourmogelijkheden

    Retourneren mag natuurlijk altijd, want niemand wordt blij van een artikel dat niet past, lekker zit, niet in de smaak valt of niet aan andere verwachtingen voldoet. Het enige wat namelijk telt is een blije klant die met alle liefde en plezier kan genieten van onze artikelen.


    Er zijn verschillende mogelijkheden om uw webshopbestellingen te retourneren.

    • In de winkel retourneren: Gratis
    • Retourneren via een PostNL pakketpunt

    Retouradres

    Schute (geen juwelier i.v.m. veiligheid)

    Achter de Driesprong 1

    5241TK Rosmalen

  • Retourtermijn

    Wij willen u voldoende tijd geven om te beslissen of u de gewenste aankoop heeft gedaan, aangezien wij het belangrijk vinden dat onze klanten met een glimlach kunnen genieten van hetgeen dat ze hebben gekocht. U heeft daarom 30 dagen de tijd om uw bestelling te retourneren, te ruilen of aan te passen.


    Mocht het artikel niet gewenst zijn heeft u de keuze een andere product uit te kiezen of u kunt u uw geld teruggestort krijgen. Wanneer uw voorkeur uitgaat naar het ruilen van het artikel, dan kunt u zelf een keuze maken of u laten adviseren door onze klantenservicemedewerkers. Vindt u uw aankoop mooi, maar heeft het artikel bijvoorbeeld niet de juiste maat dan kunnen onze vakmensen in onze ateliers dit aanpassen aan al uw wensen.


    Hoe te retourneren?

    Wanneer u uw aangekochte artikel(en) wilt retourneren, dient u de volgende stappen te volgen zodat uw retournering zo spoedig mogelijk wordt afgerond. In de onderstaande kopjes kunt u zien hoe u dit kan doen.

  • Retourneren per post
    1. Gebruik het retourformulier en vul deze in.
    2. Stop het retourformulier in het pakketje met de artikelen die u terug wilt sturen.
    3. Verpak de goederen conform onderstaande richtlijnen, zodat het artikel in goede conditie bij ons aankomt.
    4. Geef uw pakket af bij PostNL, zie alle pakketpunten op www.postnl.nl.
    5. Bewaar het verzendbewijs om uw pakket te kunnen volgen.
    6. Zodra de bestelling retour is ontvangen zullen wij u hierover per e-mail informeren.
    7. Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd.
  • Retourneren in de winkel
    1. Gebruik het retourformulier en vul deze in.
    2. Stop het retourformulier in het pakketje met de artikelen die u terug wilt brengen.
    3. Bij terugname van het artikel door Juwelier Schute ontvangt u een bevestiging, bewaar deze goed.
    4. Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd.

  • Verpakkingsrichtlijnen

    Wij besteden de grootste zorg aan uw bestelling en hopen dat u tevreden bent over uw aankoop. Mocht u onverhoopt niet tevreden zijn over uw aankoop, dan kunt u uw order binnen 30 dagen na ontvangst retourneren.


    Tijdens het beoordelen van de artikelen dient u zorgvuldig om te gaan met het product en haar verpakking. Uiteraard mag u het product uitpakken of gebruiken voor zover nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden. Wanneer u gebruik maakt van uw herroepingsrecht zal het artikel met alle geleverde toebehoren en indien redelijkerwijze mogelijk in originele staat en verpakking retourneren conform de bovenstaande instructies.


    Mocht u er niet helemaal uitkomen, kunt u altijd contact opnemen met onze klantenservice voor hulp om alles op de juiste wijze in te vullen.

  • Retourstatus

    Uw retour doorloopt verschillende stappen in het retourproces. Bij iedere stap brengen wij u op de hoogte. Zo ontvangt u een e-mail op het moment dat een retournering is ontvangen of wanneer het aankoopbedrag van een artikel is teruggestort.


    Voor verdere vragen of de afwikkeling van een retour kunt altijd onze klantenservice e-mailen of bellen. Zij beantwoorden al uw vragen en zullen zorgdragen voor een goed verloop van het proces.

  • Artikel(en) ruilen

    Bent u niet geheel tevreden over het ontvangen artikel en wilt u het liever ruilen voor een ander artikel uit onze collectie, dan is dit altijd mogelijk. Hiervoor hanteren wij hetzelfde proces als een retournering. Middels het ruilingsformulier kunt u aangeven welk artikel omgeruild dient te worden en welk artikel daarvan in plaats is gewenst.


    In overleg met onze adviseurs van de klantenservice kunt u indien gewenst een nieuwe keuze maken. Zijn kunnen elk product verder voor u toelichten, zodat u een goede nieuwe keuze kunt maken.

  • Defect of verkeerd artikel

    Als één van uw artikelen defect is geleverd, adviseren wij contact op te nemen met onze klantenservice. In samenspraak zal een kosteloze retournering worden verzorgd. Indien mogelijk ontvangt u een nieuw exemplaar en anders ontvangt u van ons het aankoopbedrag + de eventuele extra verzendkosten terug.


    Wanneer het om een groot artikel gaat adviseren wij u contact met ons op te nemen. Op deze manier kunnen wij bekijken wat de makkelijkste manier is om het artikel te ruilen of te retourneren.


    Wanneer u een ander artikel heeft ontvangen of u mist een artikel, vragen wij u contact op te nemen met ons. Wij zoeken dan direct voor u uit hoe dit kan en hoe dit zo snel mogelijk opgelost kan worden.


    Wanneer artikelen defect zijn of verkeerd zijn geleverd zullen wij de verzendkosten om deze retour te sturen vergoeden.

  • Retourvoorwaarden

    Voor het retourneren van artikelen gelden bepaalde voorwaarden. Onderstaand vindt u de voorwaarden waarmee u artikelen wilt retourneren. Heeft u specifieke vragen over de voorwaarden en uw order, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice en gaan we kijken wat we voor u kunnen betekenen.


    • Retourneert u uw bestelling in de winkel, dan nemen wij uw retournering in ontvangst en wordt uw aankoopbedrag teruggestort op de rekening waarmee de aankoop is gedaan.
    • Wanneer u uw bestelling per post retourneert, houden wij u per e-mail op de hoogte over de status van uw retournering.
    • Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd.
    • Artikelen dienen compleet, in originele staat – indien redelijkerwijs mogelijk – in originele verpakking (inclusief eventuele hoesjes, boekjes, garantiebewijzen, cadeaus, etc.) te worden geretourneerd.
    • Bij beschadiging of incomplete artikelen kan retournering worden afgewezen of kan er een waardevermindering in rekening worden gebracht.
    • Retourneren is niet mogelijk wanneer het artikel op uw initiatief is aangepast. Denk hierbij aan het op maat maken van een sieraad, aanpassen van zilverwerk en klokken. Horloges met een op maat gemaakte metalen band vallen hier niet onder, m.u.v. gouden horlogebanden.
    • Wanneer het artikel voorzien is van een door u gewenste gravure, is het niet mogelijk om deze te retourneren aangezien deze niet meer verkoopbaar is aan andere klanten. Indien onze graveur een aantoonbare fout gemaakt heeft, kan het artikel uiteraard wel worden geretourneerd of vervangen. De fout zal hersteld worden middels een nieuw product of een herstelde gravure.
    • Als u wilt afzien van de koop, dient u binnen 30 dagen na ontvangst van de artikelen dit kenbaar te maken aan Juwelier Schute middels het retourformulier. Na mededeling dient u het product(en) binnen maximaal 14 dagen te retourneren.
    • Een cadeaubon van Juwelier Schute kan niet worden geretourneerd.
    • Het direct omruilen van een artikel is alleen mogelijk in onze winkels.
    • Artikelen die besteld zijn via een andere webshop dan de webshop van Juwelier Schute, kunnen niet worden teruggebracht in de winkel van Juwelier Schute.
    • Bekijk de algemene voorwaarden van juwelierschute.nl.
    • Voor aangekochte artikelen in de winkel gelden andere voorwaarden. Daarbij geldt geen retourtermijn en geld teruggave. Wel mag binnen een periode van 8 dagen na aankoop het aangekochte artikel worden geruild. 
  • Herroepingsrecht

    Herroepingsrecht

    U heeft het recht om binnen een termijn van 30 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 30 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. 

    Gevolgen van de herroeping.

    Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet laten dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien u slechts een deel van uw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 30 dagen na de dag waarom u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen .U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 30 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. 

    Ons retour adres:

    Juwelier Schute

    Achter de Driesprong 1

    5241TK Rosmalen


    U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Garantie & Reparatie

  • Garantie

    Ieder artikel uit onze collectie is voorzien van garantie, in overeenstemming tot de kwaliteit van de aangeboden artikelen. Wij staan er dan ook garant voor dat uw aankoop doet wat u er in alle redelijkheid van mag verwachten. De garantietermijn die wordt gecommuniceerd is de minimum gestelde termijn welke wij in samenwerking met onze leveranciers hanteren. Binnen deze periode wordt uw aankoop kosteloos gerepareerd of indien noodzakelijk vervangen. De garantietermijnen en voorwaarden verschillen per product en merk. Wanneer een artikel buiten het vooraf opgegeven garantietermijn valt, zullen wij moeten beoordelen of er voor de reparatie servicekosten voldaan moeten worden.


    Onjuist gebruik van het artikel wordt niet gedekt door enige vorm van garantie. Zo is het laten vallen van een horloge op een harde ondergrond een vorm van onjuist gebruik, omdat op die manier schade kan ontstaan in het uurwerk. Onze specialisten zullen alle garantiegevallen beoordelen en in overleg treden wanneer onjuist gebruik duidelijk zichtbaar is.


    Voor specifieke vragen of meer informatie kunt altijd contact opnemen met onze klantenservice of in onze winkel waar u uw aankoop heeft gedaan.

  • Defect sieraad

    Van elk aangeboden sieraad waarborgen wij de kwaliteit, aangezien wij alleen met kwalitatieve merken samenwerken of de sieraden zelf maken. Uiteraard is het nooit uit te sluiten dat er iets niet helemaal juist is vervaardigd. In dat geval zullen wij er zorg voor dragen dat een voorkomend probleem zo snel mogelijk wordt hersteld en opgelost. Hierbij streven wij ernaar om een zo spoedig mogelijke afhandeling aan te houden.


    De door ons aangeboden garantie staat los van de wettelijke rechten van een consument omtrent garantie en conformiteit.


    De garantie die sieradenmerken verlenen op hun collectie hangt veelal af van de manier van dragen. Beoordeling is daarom dan ook veelal noodzakelijk om tot een juiste conclusie te komen. Uiteraard zullen wij altijd in overleg met u als klant zoeken naar de best passende oplossing. Het gemiddelde garantietermijn voor sieraden is 1 jaar op productiefouten. Bij duidelijke oorzaken van schade of bij aanpassingen van het sieraad vervalt de merkgarantie.


    Wanneer u specifieke garantietermijn van bepaalde merken of collecties wilt ontvangen, kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

  • Defect horloge

    Een horloge is een artikel dat veelal dagelijks wordt gedragen. Daarnaast bestaat het uurwerk uit elektronica en/of fijne mechanische onderdelen welke gevoelig kunnen zijn voor harde schokken. Mochten problemen zich voordoen, dan handelen wij altijd oplossingsgericht en zorgen wij als Juwelier Schute dat het zo spoedig mogelijk wordt opgelost. Op het uurwerk van een horloge of aanwijsbare productiefouten heeft u een garantie van 2 jaar. Problemen die binnen de garantietermijn aan het licht komen worden doorgaans door het horlogemerk zelf verholpen. Juwelier Schute zal dit proces begeleiden door het horloge in te nemen, contact te onderhouden met het betreffende horlogemerk en het horloge zo spoedig mogelijk weer terug te krijgen bij u als klant.


    De door ons aangeboden garantie staat los van de wettelijke rechten van een consument omtrent garantie en conformiteit.


    Verschillende onderdelen zijn uitgesloten van garantie. Deze zijn namelijk onderhevig aan slijtage en de intensiteit hangt af van de gebruiker.


    Uitgesloten van garantie zijn:


    • Horlogeband
    • Glasbreuk of beschadiging aan het glas
    • Batterij 
    • Kroon / schroefkroon
    • Uitgevallen steentjes (tot 3 maanden na aankoop valt het wel onder de garantie)

    Alle problemen worden door onze uurwerkmakers beoordeeld. De bovenstaande uitsluitingen zullen hierbij in ogenschouw worden genomen. Indien blijkt dat een fabricagefout de oorzaak is van het probleem, dan treedt de reguliere garantie in werking

Klachten

  • Klacht

    Een klacht is nooit goed. Dit willen wij zo goed mogelijk met u oplossen.


    Neemt u daarom graag zo snel mogelijk contact met ons op!


    Dit kan op verschillende manieren maar ons mailen is het makkelijkst. 


    Dit kan naar info@juwelierschute.nl

  • Klachtenafhandeling

    Heeft u een klacht ingediend? Binnen 14 dagen krijgt u een inhoudelijke reactie van ons over de afhandeling van uw klacht.


  • Geschillencommissies

    Komt u er met ons niet uit? Dan kunt u ook altijd nog contact opnemen met De Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (sgc.nl).


    Zij gaan dan samen met u opzoek naar een oplossing.


    Indien u niet tevreden bent met de afhandeling van uw klacht, dan kunt u deze ook voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (ec.europa.eu/consumers/odr/)

Wij zijn op verschillende manieren te bereiken. Hieronder ziet u onze contact gegevens .

Hier kunt u terecht met uw klacht.

Contact

Neem contact met ons op

Share by: